ח"כ אראל מרגלית פורש מהכנסת – לאה פדידה תיכנס במקומו

איתי גדסי 3 Comment on ח"כ אראל מרגלית פורש מהכנסת – לאה פדידה תיכנס במקומו

לאחר שהפסיד בבחירות לראשות מפלגת העבודה, ח"כ אראל מרגלית פורש מהכנסת ויחזור לכהן כיו"ר ארגון "בקהילה" • לאה פדידה סגנית ראש עיריית יוקנעם תיכנס לכנסת

צילום: יח"צ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צילום: יח"צ

ח"כ אראל מרגלית פורש מהכנסת – יחזור לכהן כיו"ר ארגון "בקהילה" וכיו"ר קרן ההשקעות הבינלאומית  JVP  ויוביל את פרויקט יוזמה לאומית לפיתוח 7 אזורי צמיחה חדשים בגליל ובנגב.

אראל מרגלית כיהן כחמש שנים בכנסת ושימש כחבר בועדת הכספים וועדת תקציב הבטחון ועמד בראש השדולה לקידום הצפון והדרום, שדולת ירושלים ושדולת העסקים הקטנים. בשנה האחרונה היה שותף למספר הישגים פרלמנטרים כמו תיקון חוק הבנקאות ופתיחת שוק עמלות הסליקה לתחרות, חוק מוסר תשלומים ובמקביל הוביל בכנסת את המאבק בשחיתות ובפרשת כלי השיט והצוללות.

מרגלית הודיע כי במרכז עשייתו כיזם חברתי תעמוד התוכנית אותה הגה ליצירת 7 אזורי צמיחה חדשים בגליל ובנגב, ובמרכזה הקמת מרכזי מצויינות אזוריים בצפון ובדרום סביב אקו סיסטם ייחודי  לכל אזור ואזור, כפי שעשה בעבר בירושלים שהקים את רובע המדיה ובבאר שבע שהקים א רובע הסייבר. "המטרה שלנו היא להמשיך את התנופה ולייצר עשרות אלפי מקומות עבודה איכותיים לצעירים בישראל"

בפוסט שפרסם פירט מרגלית את השיקולים שהביאו להחלטתו: "ההחלטה לעבור לעולם הפוליטי נבעה מהרצון להפוך את העשייה היזמית לאג'נדה לאומית: לקדם את הגליל והנגב, ולייצר אלפי מקומות עבודה חדשים לצעירים בדיוק כמו שהקמנו את רובע המדיה בתחנת הרכבת הישנה בירושלים ואת רובע הסייבר בבאר שבע-  את אותו דבר אפשר לעשות בעוד חלקים גדולים במדינה. זאת העשייה היזמית שלי , זה החזון הציבורי שלי וזו גם האג׳נדה הפוליטית שלי.

"כדי שאוכל להמשיך לפעול כיזם חברתי ונוכל לעשות שימוש בכל האמצעים , המשאבים ומרחב הפעולה הנדרש, החלטתי לפרוש מתפקידי כחבר כנסת. הדרך הטובה ביותר בשבילי להפוך את האג'נדה אותה אני מוביל למציאות בשטח היא לצרף את הניסיון הציבורי והיכולת היזמית למיזם חברתי ברמה הלאומית: גם פיתוח כלכלי של אזורים שלמים אבל גם הרחבת פעילות "בקהילה" לשכונות מתקשות נוספות בארץ, ויצירת מציאות חדשה לאלפי ילדים בישראל".

מרגלית יכהן כיו"ר עמותת "בקהילה" אשר פועלת להביא עשרות אלפי ילדים בשכונות מצוקה להצלחה אישית וקהילתית דרך חינוך ופעילות ענפה בקהילה, ובמקביל יחזור לכהן כיו"ר קרן  ההשקעות jvp  אותה ייסד לפני 24 שנים. הקרן נחשבת לאחת מעשר קרנות ההון סיכון הטובות בעולם ( ע"פ חברת המחקר PREQIN) ולאורך השנים הקימה 120 חברות, ביצעה  מעל 30 אקזיטים מתוכם 12 הנפקות בנאסד"ק ומנהלת כיום כ 1.2 מיליארד דולר.

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, על פרישתו של ח"כ מרגלית:"אני מצר על פרישתו של ח"כ מרגלית ומברך על החלטתו לפעול כיזם בקידום הפריפריה ובפיתוח אזורי צמיחה חדשים בארץ. שוחחתי הערב עם ח"כ מרגלית ואני שמח על כך שעל אף פרישתו מהכנסת, אראל מתכוון להמשיך ולפעול במסגרת המפלגה ולקדם את פעילותה.

"אני מברך את לאה פדידה, משנה לראש עיריית יוקנעם, על מינויה כחברת כנסת מטעם המחנה הציוני.

לאה פדידה, חברת הכנסת הנכנסת מטעם סיעת המחנה הציוני הגיבה: "נרגשת להצטרף לסיעה החברתית ביותר בכנסת.מתכוונת להמשיך בפעילותי למען נשים, נוער, קשישים ופריפריה גם מן הכנסת".

חברת הכנסת הנכנסת של סיעת המחנה הציוני, התייחסה הערב לפרישתו של חבר הכנסת אראל מרגלית: "אני מצטערת על פרישתו של אראל שתרם רבות למען המלחמה בשחיתות ולמען הפריפריה. אני משוכנעת שימשיך בעשייתו המבורכת גם מחוץ לכנסת".

פדידה, המכהנת כיום כמשנה לראש עיריית יוקנעם, מנהלת אגף קשרי ציבור בקק"ל וראש אגף נשים במפלגת העבודה הוסיפה: "אני נרגשת לקראת הצטרפותי לסיעה החברתית ביותר בכנסת ושמחה על ההזדמנות להביא עימי את הניסיון הרב שצברתי בעשייה למען נשים, נוער, קשישים ופריפריה, ולהמשיך לקדם תחומים אלה מן הכנסת".



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    לבטל לחלוטין את מפלגת העבודה/המחנה הציוני ולחסוך מילארדים מיותרים לתת אותם לנכים!!

  2. 2

    במילה אחת! מאכזב כאשר רבים וטובים הצביעו עבורו ופתאום מתפטר כאילו נסגרו לו כל השערים ואין לו מה להמשיך ולתרום?

  3. 1

    גם כך הם מתמוססים לאט ובטוח . לטובתם שיתפרקו קודם לפחות יספיקו ליהנות מהמיליונים של האוכלי חינם…. הנכים .ככ.